Избирането на бизнес хотел е дейност, чиято важност не трябва да се пренебрегва. За да се предотвратят негативни емоции, е добре бизнес пътуването да е добре планирано и да не се правят компромиси с качеството и важните детайли.
Едно от най-приоритетните неща при избора на бизнес хотел е неговото местоположение. Той трябва да е с добра локация, близо до повечето ключови места, забележителности и добър градски транспорт.
Качеството на обслужване също е неизменна част от дефиницията на понятието „добър хотел“. При специализиран бизнес хотел обаче това включва и някои допълнителни компоненти. Коректното отношение, настаняването веднага, допълнителните екстри към пътуването и откликването на нуждите на гостите са съществени предпоставки за едно добро прекарване.
Трябва да споменем и удобствата за бизнеса, които един добър бизнес хотел би трябвало да предоставя. На първо място, бързата и качествена интернет връзка. Тя е много важна за всеки, пътуващ със служебна цел, а още по-добре е когато тя е и безплатна. Все пак и деловите туристи имат някакъв лимит на разходите и е препоръчително да не трябва да плащат допълнително за такава елементарна услуга. Освен това достъпът до скенер, факс или копирна машина биха спестили редица неудобства на вашите клиенти. Нужно е да се обърне внимание на факта, че за една корпоративна почивка са нужни и още услуги като: възможност за предлагане на преводачески услуги, различни възможности за релаксиране, специално организиран транспорт, различни варианти за почивка на бизнес туристите.
Допълнителният фокус върху детайлите е друг важен елемент, по който се различават добрите бизнес хотели от посредствените. Възможност за пране и гладене на дрехите, рум сервиз, дори разположението и наличието на повече контакти в стаята правят добро и силно впечатление. Същото важи и за предоставянето на всичко, което е нужно за гладкото протичане на корпоративни събития – повече от една конферентни зали, оформени и аранжирани според последните тенденции и нуждите на своите клиенти, поглед върху подходящата организация за събитията.
Макар и да се считат за задължителни, някои услуги често биват пренебрегнати от хотелиерите, като например: чистота на стаите и пространството като цяло, уютна подредба, наличието на ресторант, предлагащ качествена и разнообразна храна. Без тях и дори при евентуалното наличие на всякакви други екстри обслужването не би било качествено и хотелът не би затвърдил добра репутация.
За един добър бизнес хотел е от съществена важност и неговото присъствие в интернет да е качествено. Например: сайтът на хотела да е с адаптивен дизайн, излизащ достатъчно добре на всички устройства; да има акаунти в социалните медии и редовно поддържане на страниците, придружени от бързи, адекватни и професионални отговори на запитванията, получени там; да предостави максимално подробна и лесно достъпна информация за самия хотел, удобства, забележителности в близост и предстоящи събития в околността.
Според проучване от 2004 на Sharma бизнес туризмът определя 30% от цялостния международен туризъм. Бизнес туристите харчат милиони долари за настаняване и престой в хотели от високи класове в целия свят. Това означава, че не са склонни да правят компромис с всякакви дори малки неуредици. Затова бизнес хотелът трябва винаги да представя най-доброто на своите.